lotteincanada.reismee.nl

Update!

Hoi allemaal,

Het is al bijna 2 maanden geleden dat ik uit Nederland vertrok voor mijn High School avontuur in Nova Scotia, Canada. In eerste instantie voor een trimester, maar ik heb het hier zo naar mijn zin dat ik mijn programma heb verlengd en heb besloten tot het einde van het semester hier te blijven. Dit betekent dus dat ik pas eind juni naar huis ga in plaats van eind april.

Inmiddels ben ik gewend geraakt aan mijn leven hier. Elke schooldag word ik om 8:25am opgehaald door mijn schoolbus, en om 3:10pm stap ik weer op mijn bus en word ik naar huis gebracht. De vakken die ik op school heb zijn Drama, Psychology, English, Visual Arts en Global History. Mijn favoriete vakken hier zijn drama en global history. De lessen zijn niet zo moeilijk en ik besteed op dit moment minder dan 2 uur in de week aan huiswerk en minder dan 3 uur aan het leren voor toetsen. Erg vind ik dit natuurlijk niet, want zo blijft er meer tijd over voor alle leuke dingen!

Naast de vakken die ik op school volg, heb ik besloten om zelf een nieuwe club op te zetten: de Language & Cultural Exchange club. In de club leren we de basis onderdelen van elkaars cultuur beter kennen en dit vind ik super leuk!

Ik heb al veel nieuwe vrienden gemaakt hier. Uit Canada, maarook vooral onder de andere internationale studenten. Ze komen overal vandaan; China, Brazilië, België, Mexico, Japan, Italië, Rwanda, noem maar op.

In mijn vrije tijd ga ik graag naar de Mall, de stad in, naar een ijshockey wedstrijd of naar activiteiten die de kerk van mijn gastouders organiseert. Ik ben zelf niet christelijk maar heb het toch ontzettend naar mijn zin in de kerk, vooral ook omdat er nog 4 andere uitwisselingsstudenten en een Canadese vriendin naar dezelfde kerk toegaan.

Van heimwee heb ik, zoals ik had verwacht, geen last gehad tot nu toe. Ik heb ook eigenlijk veel te veel te doen om me daar mee bezig te houden.


Ik hoop dat het goed gaat met iedereen in Nederland!

Liefs van Lotte uit Brazil Lake, Canada

Reacties

Reacties

Mariska a.k.a Mama :)

Weer leuk geschreven Lot, liefs van ons! :) xxx

Uncle Sander, previously known as Onander

Thumbs up! I take my (imaginative) hat off for your courage.
Big hug

Mirte

Ah, echt super dat je het er zo leuk vindt ♥️

Eliflmao

YESS LOTTE KEEP HAVING FUN!!?

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active